Компетентнісний підхід як засіб реалізації діяльнісного підходу у навчанні

Одним із ключових завдань сучасної школи є сформувати  уміння застосовувати накопичені знання в практичній діяльності та повсякденному житті. В цьому полягає суть компетентнісного підходу у навчанні.

Компетентність – це універсальне поєднання умінь, знань, навичок, способів мислення, ціннісних орієнтирів та ідейних переконань, які дозволяють впевнено й успішно виходити із нестандартних життєвих ситуацій.

Значення компетентнісного підходу:

  • Відчутно збільшити рівень продуктивності праці, привчити дітей до самостійності та відповідальності за свої вчинки, розвивати їхні творчі здібності та особистісні якості.
  • Спрямувати зусилля дітей не лише на засвоєння знань, а й на здобуття позитивного досвіду вирішення різних життєвих ситуацій та виконання певної соціальної ролі.
  • Не просто отримувати інформацію про щось, а знати як використати її для вирішення різноманітних життєвих проблем.
  • Перейти від накопичення знань, умінь і навичок до формування здатності творчо реалізовувати власний досвід на практиці.
  • Бути готовими відповісти на головні виклики сьогодення, навчатися протягом усього життя, не відставати від блискавичних темпів оновлення та накопичення інформації.

Реалізація компетентнісного підходу може здійснюватися лише із застосуванням (поруч з традиційними методами навчання) інтерактивних технологій, проєктної  та дослідницької діяльності, використання інтегративного навчання, технологій розвитку критичного мислення тощо.

На сайті освітнього проєкту «На урок» можна ознайомитися з можливостями реалізації компетентнісного підходу на уроках історії, фізики, біології.

Також цей матеріал буде корисним для усіх вчителів, які викладають у середній та старшій школі.

Використані джерела:

Компетентнісний підхід: ідеї для реалізації на уроках [Електронний ресурс] // На Урок. – 2019. – Режим доступу до ресурсу: https://naurok.com.ua/post/kompetentnisniy-pidhid-ide-dlya-realizaci-na-urokah.

Коментарі