Компетентнісний підхід як засіб реалізації діяльнісного підходу у навчанні
Одним із ключових завдань сучасної школи є сформувати уміння застосовувати накопичені знання в практичній діяльності та повсякденному житті. В цьому полягає суть компетентнісного підходу у навчанні.
Компетентність – це універсальне поєднання умінь, знань,
навичок, способів мислення, ціннісних орієнтирів та ідейних переконань, які
дозволяють впевнено й успішно виходити із нестандартних життєвих ситуацій.
Значення компетентнісного підходу:
- Відчутно збільшити рівень продуктивності праці, привчити дітей до самостійності та відповідальності за свої вчинки, розвивати їхні творчі здібності та особистісні якості.
- Спрямувати зусилля дітей не лише на засвоєння знань, а й на здобуття позитивного досвіду вирішення різних життєвих ситуацій та виконання певної соціальної ролі.
- Не просто отримувати інформацію про щось, а знати як використати її для вирішення різноманітних життєвих проблем.
- Перейти від накопичення знань, умінь і навичок до формування здатності творчо реалізовувати власний досвід на практиці.
- Бути готовими відповісти на головні виклики сьогодення, навчатися протягом усього життя, не відставати від блискавичних темпів оновлення та накопичення інформації.
Реалізація компетентнісного
підходу може здійснюватися лише із застосуванням (поруч з традиційними методами
навчання) інтерактивних технологій, проєктної та дослідницької діяльності, використання
інтегративного навчання, технологій розвитку критичного мислення тощо.
На сайті
освітнього проєкту «На урок» можна ознайомитися з можливостями реалізації
компетентнісного підходу на уроках історії, фізики, біології.
Також цей
матеріал буде корисним для усіх вчителів, які викладають у середній та старшій
школі.
Використані джерела:
Компетентнісний підхід: ідеї для реалізації на уроках [Електронний ресурс] // На Урок. – 2019. – Режим доступу до ресурсу: https://naurok.com.ua/post/kompetentnisniy-pidhid-ide-dlya-realizaci-na-urokah.
Коментарі